به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید

شرایط تحصیل در فنلاند در سال 2021 | اخذ ویزای تحصیلی فنلاند و هزینه های آن

تحصیل در فنلاند برای دانشجویانی و متقاضیانی که علاقه به تحصیل در یک کشور اروپایی با هزینه های پایین تر دارند، گزینه مناسبی است. دانشگاه های فنلاند تاکنون توانسته اند رتبه های علمی بالایی را به دست بیاورند و آموزش خود را در سطح بالایی به دانشجویان خود ارائه نمایند. به همین منظور در اینجا سعی شده است کلیه اطلاعات لازم برای تحصیل در فنلاند معرفی شود تا دانشجویان و متقاضیان با دید کامل تری اقدام به تحصیل در این کشور نمایند.

مزایای تحصیل در فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای اروپایی است که همه ساله متقاضیان زیادی تمایل دارند در این کشور به تحصیل مشغول شوند. دانشگاه های فنلاند از نظر رتبه علمی جهانی در سطح خوبی قرار دارند و از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند. هزینه های پایین برای تحصیل در این کشور یکی از مزیت ها به شمار می آیند که توانسته است دانشجویان و متقاضیان زیادی را به سوی خود جلب نماید. علاوه بر این تحصیل در برخی از دانشگاه های دولتی رایگان است که این امر امتیاز ویژه‌ای برای تحصیل در کشور فنلاند محسوب می شود.

 

مقاطع تحصیلی در فنلاند

تحصیل در فنلاند را می توان به چهار دسته تحصیل در مدرسه، تحصیل در مقطع لیسانس، مقطع فوق لیسانس و مقطع دکترا دسته بندی کرد که در ادامه به توضیح این چهار دسته می پردازیم:

تحصیل در مدارس فنلاند

تحصیل در مدارس در کشور فنلاند اجباری است. کودکان از 7 سالگی در مدرسه ثبت نام شده و مشغول به تحصیل می شوند. مدت زمان تحصیل اجباری در فنلاند 9 سال است. پس از آن دانش آموز می تواند در مدارس عمومی یا آموزشگاه های فنی مشغول به تحصیل شود و دیپلم خود را اخذ نماید. این دوره ها در حدود 3 سال زمان می برد. بنابراین دانش آموز می تواند در 19 سالگی مدرک دیپلم خود را دریافت کند. مدارس بین المللی در فنلاند نیز وجود دارند که برای تحصیل دانش آموزان بین المللی مناسب هستند.

مزایای تحصیل در فنلاند

تحصیل در مقطع لیسانس

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های فنلاند در مقطع لیسانس نیاز دارند که به یکی از زبان های فنلاندی، سوئدی یا انگلیسی تسلط داشته باشند. به دلیل اینکه دانشگاه های فنلاند به این سه زبان تدریس می کنند. دانشگاه هایی که به زبان فنلاندی یا سوئدی تدریس می کنند، رایگان هستند اما دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، رایگان نیستند. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان در کشور فنلاند باید حدود 8 هزار یورو هزینه نمایند. دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه کار پاره وقت تا 10 ساعت در هفته را دارند. تحصیل در مقطع لیسانس در کشور فنلاند 4 سال به طول می انجامد.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس

در مقطع فوق لیسانس نیز همانند مقطع لیسانس دانشگاه های انگلیسی زبان رایگان نیستند. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در فنلاند، متقاضیان می بایست مدرک زبان آیلتس خود با نمره 6 و نیم به بالا را ارائه کنند. علاوه بر این، ارائه رزومه علمی خوب می تواند در پذیرش افراد در مقطع فوق لیسانس موثر واقع شود. به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا 20 ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت داده می شود. تحصیل در مقطع فوق لیسانس در این کشور 2 سال به طول می انجامد.

تحصیل در فنلاند در مقطع دکترا

برای تحصیل در مقطع دکترا در این کشور نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 7 به بالا است. داشتن رزومه علمی خوب، مقالات ISI و مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه های معتبر می تواند پذیرش در دانشگاه های فنلاند در مقطع دکترا را تسریع کند. به دانشجویان مقطع دکترا اجازه کار پاره وقت تا 25 ساعت در هفته داده می شود. تحصیل در مقطع دکترا در کشور فنلاند در حدود 3 تا 5 سال به طول می انجامد.

کلیه رشته های تحصیلی پر طرفدار اعم از رشته های علوم پزشکی، رشته های فنی و مهندسی، رشته های علوم پایه و غیره در دانشگاه های فنلاند تدریس می شوند و دانشجویان می توانند با توجه به علاقمندهای خود اقدام به تحصیل در رشته تحصیلی مورد نظر خود نمایند.

برترین دانشگاه های فنلاند

دانشگاه های فنلاند جزء دانشگاه های معتبر با رنکینگ های بالای جهانی هستند. در دانشگاه های این کشور استانداردهای آموزشی و علمی به خوبی رعایت می شود و همه ساله فارغ التحصیلان زیادی را ر رشته های مختلف وارد جامعه و روانه بازار کار می کند. برخی از دانشگاه برتر در کشور فنلاند شامل دانشگاه هلسینکی، دانشگاه آلتو، دانشگاه تورکو، دانشگاه جایو اسکایلا و دانشگاه اولو هستند. این دانشگاه ها در سال 2020 توانسته اند در رتبه علمی زیر 500 در سطح دنیا قرار بگیرند.

مدارک لازم برای تحصیل در فنلاند

مدارک لازم برای تحصیل در فنلاند

برای تحصیل در این کشور نیاز به اخذ ویزای تحصیلی است. قبل از اقدام برای ویزای تحصیلی، دانشجو باید از دانشگاه های فنلاند پذیرش بگیرد. به این منظور دانشجو باید مدارک تحصیلی خود را همراه با ریز نمرات به صورت ترجمه شده آماده نماید. همچنین در صورتی که گواهینامه آموزشی خاصی دارد نیز می تواند به صورت ترجمه شده، ارسال کند.

پس از اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های فنلاند، روند اخذ ویزای تحصیلی هموارتر می گردد. برای اخذ ویزا، متقاضیان باید علاوه بر نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر، مدارکی مانند گواهی تمکن مالی، مدارک ترجمه شده همراه با ریز نمرات، مدارک هویتی، مدرک زبان آیلتس یا مدرک زبان فنلاندی همراه با رزومه علمی خود ارائه نمایند. محدودیت سنی خاصی در نظر گرفه نشده است؛ اما افراد با سن بالا، شانس کمتری برای اخذ ویزا خواهند داشت.

مدت زمان انتظار برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور حدودا 90 روز است. موضوع مهم دیگر هزینه های تحصیل است. دانشجویان باید برای تحصیل در این کشور هزینه های جانبی مانند هزینه خوابگاه و مخارج روزانه را نیز در نظر بگیرند. اما به طور کلی می توان هزینه های زندگی دانشجویی در فنلاند چیزی در حدود 900 یورو به صورت ماهانه تخمین زد.

جمع بندی و نتیجه گیری

تحصیل در فنلاند به عنوان یک کشور اروپایی پیشرفته می تواند زمینه ساز پیشرفت و موفقیت شغلی دانشجویان باشد. در این مقاله سعی شد اطلاعات ضروری برای تحصیل در اختیار متقاضیان و دانشجویان قرار بگیرد. علاقمندان به تحصیل در این کشور می توانند با توجه به شرایط خود، مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های فنلاند را فراهم کنند و برای تحصیل در این کشور اروپایی اقدام نمایند.

 

سوالات متداول

  1. آیا تمامی دانشگاه های فنلاند نیاز به ارائه مدرک زبان دارند؟

خیر! برای برخی از دانشگاه های فنلاند نیازی به ارائه مدرک زبان آیلتس نیست. این دانشگاه ها در مصاحبه دانشگاه سطح زبان متقاضی بررسی می کنند. اما به طور کلی ارائه مدرک زبان آیلتس می تواند کار را برای متقاضی آسان تر کند.

  1. آیا پذیرش در رشته پزشکی در فنلاند آزمون ورودی دارد؟

بله! برای پذیرش در رشته پزشکی آزمون ورودی برگزار می شود و قبولی در این آزمون می تواند زمینه را برای پذیرش در رشته پزشکی در فنلاند فراهم کند. لازم به ذکر است این آزمون به زبان فنلاندی یا سوئدی برگزار می شود.

  1. آیا اخذ ویزای تحصیلی فنلاند منجر به اقامت دائم فنلاند می شود؟

خیر! ویزای تحصیلی می تواند اقامت موقت دانشجو را تا زمان تحصیل به همراه بیاورد. برای دریافت اقامت دائم فنلاند باید از روش های دیگر استفاده شود.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *