به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
اقامت نیوزلند

بررسی بهترین راه های گرفتن اقامت نیوزلند

روش های گرفتن اقامت نیوزلند بسیار متنوع هستند؛ اقامت تحصیلی نیوزلند، اقامت کاری نیوزلند، اقامت سرمایه گذاری از جمله روش های پر طرفدار برای مهاجرت به نیوزلند محسوب می شوند. در اینجا با بررسی روش های اخذ اقامت نیوزلند می توانید بهترین راه های گرفتن اقامت نیوزلند را بررسی کنید و متناسب با شرایط خود، بهترین روش مهاجرت به نیوزلند را پیدا کنید.

نیوزلند یکی از کشورهایی است که امروزه مقصد افراد زیادی به ویژه گردشگران و مهاجران واقع شده است. متقاضیان ورود به این کشور و کسانی که قصد اقامت در نیوزلند را دارند، با بررسی شرایط اخذ ویزای نیوزلند می توانند مقدمات ورود خود به این کشور را فراهم نمایند. در ادامه با شرایط اخذ ویزای نیوزلند و مدارک مورد نیاز آن آشنا می شویم:

شرایط اخذ ویزای نیوزلند

برای اخذ ویزای نیوزلند نیاز به ترجمه مدارک هویتی، ترجمه مدارک و سوابق شغلی، ارائه مدرک زبان انگلیسی، ارائه گواهی تمکن مالی و پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار است. متقاضی پس از تهیه مدارک فوق، باید از سفارت نیوزلند وقت بگیرد و اقدام به تکمیل فرم سفارت نماید. در مرحله بعدی متقاضی باید مدارک هویتی، شغلی و کلیه مدارک تکمیلی خود را ارائه نماید و به سفارت نیوزلند تحویل دهد. در پایان پس از بررسی مدارک و شرایط توسط سفارت نیوزلند، پاسخ متقاضی صادر می شود. این روند جزء فرایند عمومی و شرایط ویزای نیوزلند محسوب می شود. اما با توجه به نوع ویزای درخواستی امکان درخواست مدارک دیگر از سوی اداره مهاجرت نیوزلند وجود دارد.

ویزای نیوزلند انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

·       ویزای توریستی نیوزلند

·       ویزای تحصیلی نیوزلند

·       ویزای کاری نیوزلند

·       ویزای اقامتی نیوزلند

اخذ ویزای شینگن نیوزلند

اخذ ویزای شینگن نیوزلند

برای اخذ ویزای نیوزلند، سن فرد متقاضی به عنوان یک فاکتور مهم مورد بررسی قرار می گیرد. افرادی که زیر 55 سال سن دارند؛ شانس بیشتری برای اخذ ویزا دارند. علاوه بر این، شرایط دیگری نیز باید توسط فرد متقاضی فراهم شود. گواهی عدم سوء پیشینه، اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار، مدارک اثبات تمکن مالی و گردش حساب 6 ماهه، سند ازدواج برای متاهلین همراه با ترجمه، واچر هتل و رزرو بلیط رفت و برگشت،  گواهی اشتغال به کار و یا تحصیل از جمله مدارک مهم و ضروری برای اخذ ویزای نیوزلند هستند که برای فرآیند اخذ ویزای نیوزلند لازم و ضروری هستند.

اقامت سرمایه گذاری نیوزلند و خرید خانه در نیوزلند

 

افرادی زیادی تمایل دارند که اقدام به خرید خانه در نیوزلند و گرفتن اقامت نمایند. سرمایه گذاری در نیوزلند یکی از راه های پر طرفدار برای ورود به خاک این کشور است؛ اما باید بدانید که با این روش نمی توانید اقامت دائم نیوزلند را به دست بیاورید. معمولا افراد به دلیل هزینه پایین تر ملک در نیوزلند نسبت به سایر کشورهای پیشرفته، اقدام به خرید ملک در نیوزلند می کنند. علاوه بر این؛ متقاضیان خرید ملک در نیوزلند می توانند از وام بانکی نیز استفاده نمایند. مزیت مهم دیگری که خرید ملک در نیوزلند دارد، این است که در کشور نیوزلند میزان مالیات های در نظر گرفته شده برای خریداران ملک، کمتر از کشورهای اروپایی است. اما با وجود این مزایا، افراد متقاضی باید توجه داشته باشند که در کشور نیوزلند خرید ملک یا خانه منجر به اخذ اقامت نیوزلند نمی شود. بنابراین توصیه می شود افراد از روش های دیگر ابتدا وضعیت اقامت خود را مشخص کنند و پس از آن اقدام به خرید خانه در نیوزلند نمایند.

اقامت نیوزلند از طریق ثبت شرکت

یکی از راه های مهاجرت به نیوزلند، اخذ اقامت نیوزلند از طریق ثبت شرکت است. امکان ثبت سه نوع شرکت در کشور نیوزلند وجود دارد.

·       ثبت شرکت با مسئولیت محدود در نیوزلند

·       ثبت شرکت انحصاری در نیوزلند

·       ثبت شرکت مشارکتی در نیوزلند

نکته ایی که در این روش وجود دارد این است که در صورتی که علاوه بر ثبت شرکت، کارآفرینی نیز صورت بگیرد؛ این مهاجرت منجر به اقامت دائم نیوزلند می گردد. فرد متقاضی با دریافت ویزای کارآفرینی می تواند در ابتدا اقامت 3 ساله نیوزلند را به دست بیاورد و در طی این 3 سال، مراحل راه اندازی و ثبت شرکت خود را انجام دهد. پس از آن در صورتی که کسب و کار فرد متقاضی فرایند رو به رشدی را طی کند؛ می تواند از این طریق اقامت دائم نیوزلند را به دست آورد.

اخذ ویزای توریستی نیوزلند

اخذ ویزای توریستی نیوزلند

 

فرد متقاضی برای اخذ ویزای توریستی نیوزلند، باید مدارک خود را به سفارت نیوزلند در ایران ارسال کند و هزینه های ویزای توریستی نیوزلند را پرداخت نماید. پس از بررسی اسناد و مدارک فرد متقاضی توسط مقامات مهاجرت نیوزلند، وضعیت متقاضی بررسی می گردد و با توجه به شرایط آن، رد یا پذیرش می شود. در نهایت پس از پذیرش فرد متقاضی، ویزای او صادر می گردد. فرد متقاضی باید اثبات کند که پس از پایان سفرش به کشور خودش باز می گردد. این موضوع را می تواند با ارائه مدارکی دال بر داشتن کار و یا ملک داخل کشور خود نشان دهد. با این کار دولت نیوزلند اطمینان حاصل می کند که فرد متقاضی پس از پایان سفر توریستی خود به کشورش باز می گردد.

مدت زمان ویزای توریستی نیوزلند، 3 ماه است. فرد متقاضی در صورتی که خواستار اقامت بیش از 3 ماه در نیوزلند باشد؛ باید دولت نیوزلند را در این زمینه متقاعد نماید. ویزای توریستی نیوزلند برای اهدافی به غیر از اهداف توریستی و گردشگری نیز صادر می شود و به همین منظور انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

·       ویزای توریستی خانوادگی: این ویزا برای افرادی که می خواهند به دیدار اعضای خانواده خود در نیوزلند بروند، صادر می شود.

·       ویزای توریستی پزشکی: بیماران با استفاده از ویزای توریستی پزشکی برای روند درمان خود می توانند وارد خاک نیوزلند شوند و از پزشکان این کشور برای درمان خود استفاده نمایند.

·       ویزای توریستی کاری: تاجران و صاحبان کسب و کار برای امور کاری، شرکت در همایش ها و یا نمایشگاه های نیوزلند می توانند از این ویزا استفاده نمایند.

اخذ ویزای کاری نیوزلند

 

برای اخذ ویزای کاری نیوزلند نیاز به 100 امتیاز است. این امتیاز با توجه به نمره آزمون زبان انگلیسی، میزان تحصیلات، سوابق شغلی، پیشنهاد کاری از سوی کارفرما و سن متقاضی به فرد داده می شود. همچنین یک انگیزه نامه نیز باید همراه با مدارک ارائه شود. هر چقدر فرد امتیاز بالاتری کسب کند شانس دریافت ویزای کاری نیوزلند برای او بالاتر می رود. در نهایت فرد متقاضی بعد از 2 سال کار در نیوزلند می تواند درخواست اقامت نماید.

 

·       آیا برای گرفتن ویزای نیوزلند متقاضی مصاحبه می شود؟

خیر، مصاحبه و انگشت نگاری جزء شرایط اخذ ویزای نیوزلند نیست. متقاضیان می توانند برای تحویل مدارک خود به سفارت نیوزلند در کشور مراجعه نمایند.

·       افرادی که متقاضی تحصیل در نیوزلند به مدت 3 ماه هستند چه ویزای باید بگیرند؟

این افراد نیازی به ویزای تحصیلی ندارد و باید ویزای توریستی اخذ نمایند.

·       برای ویزای توریستی کاری، فرد تا چه زمانی می تواند مجددا وارد نیوزلند شود؟

 شخصی که دارای ویزای توریستی کاری است می تواند در یکسال تا مدت زمان 3 ماه به این کشور سفر کند.

در این مقاله سعی شد به بررسی بهترین راه های گرفتن اقامت نیوزلند پرداخته شود و شرایط عمومی آن بررسی شود. متقاضیان می توانند با بررسی این مطالب با توجه به شرایط خود، روش مهاجرتی مناسب خود را انتخاب کنند و برای مهاجرت به نیوزلند اقدام نمایند.

امتیاز به این مطلب
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.