به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
خلبانی در کانادا

معرفی انواع دوره‌ های خلبانی در کانادا و آشنایی با هزینه ها

گروهی برای ادامه تحصیل در رشته دلخواه، برخی برای ارتقای استانداردهای زندگی خود، تعدادی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت و راه انداختن یک بیزینس جدید و در نهایت هم گروهی جهت یافتن شغل بهتر، مقوله مهاجرت را در نظر گرفته و در خصوص آن اقدام می‌ کنند. هر کشوری نیز، در این خصوص شرایط خاص خود را داشته و قوانین مربوط به خود را دارد. به عنوان مثال، یک کشور اروپایی به طور حتم با کشورهایی مانند کانادا و ایالات متحده آمریکا در این زمینه متفاوت خواهد بود. در این مطلب، می خواهیم به شغل خلبانی در کانادا پرداخته و آن را از جنبه‌ های گوناگون بررسی کنیم و به مواردی مانند شرایط تحصیل در خلبانی در کانادا بپردازیم. علاوه بر پرداختن به موضوعات مرتبط، بازار کار کشور کانادا را نیز توضیح خواهیم داد.

سختی‌ها و مزایای مهاجرت

این روزها، مقوله مهاجرت به یکی از ارکان اساسی و مهم زندگی افراد تبدیل شده است. زیرا ارتباطات در زمینه‌ های مختلف بسیار پیشرفته شده و به لطف فناوری‌ های مربوط به مشاغل، صنایع، شبکه‌ های اجتماعی و… افراد به راحتی می‌ توانند در خصوص شرایط زندگی، کار و دیگر موارد مورد نیاز، اطلاعات جامع و کاملی را به دست آورند. به همین دلیل، هر کسی می‌ تواند تصمیم بگیرد تا بر اساس شرایط خود، به انجام مهاجرت پرداخته و در کشور دیگری سکونت داشته باشد. به این نکته هم باید اشاره کرد که انجام پروسه مهاجرت و زندگی در یک کشور غریب، کار چندان آسانی نبوده و سختی‌ های خاص خود را به همراه خواهد داشت. اما با این وجود، مردم این سختی‌ ها را به جان خریده و بنا بر دلایل مختلفی، مهاجرت می‌ کنند.

سختی‌ها و مزایای مهاجرت

شرایط شرکت در دوره‌های خلبانی در کانادا

کسانی که به کسب گواهینامه و مدرک خلبانی در کانادا علاقمند هستند، می‌ باید به این نکته توجه کنند که دوره‌ های مربوط به این رشته و شغل، در شهر ونکوور انجام می‌ گردد. این دوره ها، بسیار حرفه‌ ای و روزآمد بوده و شرکت کنندگان، پس از اتمام آن و کسب نمرات قبولی، یک مدرک بسیار معتبر را دریافت خواهند کرد.

برای شرکت در این دوره ها، متقاضی می‌ باید تا حداقل از مدرک دیپلم برخوردار باشد. اما از طرفی، اگر کسی مدارکی مانند مهندسی، تکنیکال و هوافضا داشته باشد و دوره‌ های بین المللی آموزش پرواز را گذرانده باشد، می‌ تواند در دوره خلبانی در کانادا، شرکت نماید. ضمن اینکه، یک سری امتیازات هم جهت شرکت در این دوره نقش دارند که از جمله آن ها می‌ توان به مواردی مانند سابقه کار کردن در فرودگاه و مشاغل فرعی مرتبط با پرواز، اشاره داشت. برای آشنایی با تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم به لینک مربوطه مراجعه کنید.

در ادامه، به یک سری شرایط جامع که جهت شرکت در دوره خلبانی در کانادا مورد نیاز است، اشاره خواهیم کرد:

  • حداقل سن 17 سال
  • برخورداری از مدرک IELTS با نمره 6
  • ارائه مدرک سلامت عمومی بدن که از جمله مهمترین اصل و شرط محسوب می‌ شود و با تست پزشکی، این مورد بررسی و تائید خواهد شد.

انواع دوره های خلبانی در کانادا

دوره‌ های مختلفی وجود دارد که به شرح ذیل به آن ها اشاره کرده و توضیح خواهیم داد:

  • دوره تفریحی: این دوره، به دوره شخصی هم معروف است. اما باید بدانید که کسی که این دوره را می گذارند، نمی‌ توانند کار یا پرواز کنند. اما این دوره، به نوعی پیش نیاز دوره‌ های بعدی خواهد بود.
  • دوره تجاری: اگر شخصی بخواهد تا با گذراندن دوره خلبانی، در این رشته و در این کشور به کار بپردازد، می‌ باید تا این دوره را در نظر بگیرد و در آن شرکت نماید. پس از گذراندن دوره تجاری، گواهینامه و مجوز کار به همراه پرواز، برای شما صادر خواهد شد.
  • دوره حرفه ای: اگر شخص بخواهد تا مدرک آکادمیک خلبانی در کانادا را دریافت نماید، می‌ باید تا در دوره حرفه‌ ای شرکت کند.

 

انواع دوره‌ های خلبانی در کانادا

هزینه های دوره های خلبانی در کانادا

در این بخش، به صورت مجزا به هزینه‌ ها و مدت زمان دوره‌ های خلبانی در کانادا می پردازیم:

  • دوره تفریحی که به Private Pilot License یا به اختصار به PPL هم شهرت دارد، حدود 12 هفته به طول می انجامد و شخص می‌ باید حدود 13 هزار دلار کانادا برای ثبت نام در این دوره بپردازد. شایان توجه است فرد حتماً باید دوره تفریحی را به عنوان پیش نیاز دوره تجاری، بگذراند.
  • در بخش دوره تجاری که به آن CPL یا Commercial Pilot License می‌ گویند، شخص باید زمان بیشتری را بگذارند که یک سال است و حدود 200 ساعت پرواز را هم شامل می‌ شود. هزینه آن هم نسبت به دوره تفریحی بالاتر و در حدود 21 هزار و 700 دلار کانادا است. پس از این دوره است که به شخص مجوز پرواز کاری و انجام امور خلبانی اعطا خواهد شد.
  • اما در دوره حرفه‌ ای که به آن دوره کاردانی خلبانی هم می‌ گویند، فرد برای مدت زمان 2 سال تحت آموزش خواهد بود. میزان شهریه دریافتی این دوره هم، حدود 17 هزار و پانصد دلار کانادا در سال است و توجه داشته باشید که این دوره، 2 سال به طول می انجامد و شخصی که می خواهد مدرک خلبانی در کانادا را به صورت آکادمیک دریافت نماید، می‌ تواند در این دوره شرکت کند. اما توجه کنید که نمره آزمون آیلتس شما می‌ باید تا به صورت کلی و برای چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه، 5 باشد. برای دوره حرفه‌ ای، شخص در دو مکان شامل کالجی در شهر ونکوور و کالج رسمی کانادا، آموزش‌ های لازم را دریافت خواهد کرد.

اقامت و دوره خلبانی در کانادا

در خصوص شرایط اقامت فرد متقاضی پس از دوره خلبانی در کانادا، باید گفت که در ابتدا، فرد می‌ تواند تا با سود بردن از ویزای تحصیلی، در دوره مورد بحث شرکت نماید. پس از اتمام دوره و دریافت گواهینامه‌ های مربوطه، شما می‌ توانید توسط مرکز آموزش دهنده، برای تصاحب شغل و پیدا کردن کار مربوطه، به واحدهای خلبانی و پرواز، ارجاع داده شوید.

شایان توجه است که پس از اتمام دوره‌ های تجاری و یا کاردانی است که قادر خواهید بود تا ویزای خود را از نوع تحصیلی به کاری ارتقاء دهید. در ادامه و با برخورداری از مجوز کار، می‌ توانید اقامت کشور کانادا را البته به صورت موقت دریافت کنید. در ادامه نیز، هر زمان که میزان پرداختی بیمه و مالیات توسط شما، به حد مطلوب و تعیین شده ای برسد، اقامت دائم کشور کانادا را دریافت خواهید کرد.

برای اخذ ویزای کار در رابطه با خلبانی در کانادا، باید یکی از دو شرط زیر را داشته باشید:

  • برخورداری از مجوز رسمی پرواز تجاری و یا حرفه‌ ای از کشور کانادا
  • مجوز مربیگری و پیشنهاد کاری از یک موسسه معتبر آموزش پرواز در کانادا

مدارک لازم برای تحصیل در رشته خلبانی در کانادا

اگر می خواهید برای مدت زمانی بیشتر از 6 ماه به تحصیل در کشور کانادا بپردازید، می‌ بایست برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور، درخواست خود را ارائه نمایید. به همین دلیل، جهت تکمیل این درخواست و ارائه آن، به مدارک ذیل نیاز دارید:

  • پاسپورت
  • گواهی مرکز آموزش پرواز که به نوعی نامه پذیرش محسوب می‌ شود.
  • گواهی اثبات تمکن مالی که بر اساس آن این توانایی را دارید که هزینه شهریه و خورد و خوراک خود در کشور کانادا را بپردازید.
  • نامه‌ ای جهت اثبات اینکه بعد از اتمام دوره تحصیلی، به محل زندگی خود بر می‌ گردید.

مدارک لازم برای تحصیل در رشته خلبانی در کانادا

 

سوالات متداول

  1. شرایط کلی شرکت در رشته خلبانی در کانادا کدامند؟

حداقل سن 17 سال، برخورداری از مدرک آیلتس با نمره 6، ارائه مدرک سلامت عمومی بدن

  1. انواع دوره های خلبانی در کانادا، کدامند؟

شامل دوره‌ های تفریحی، تجاری و حرفه‌ ای یا همان آکادمیک می‌ شود.

  1. فرد در چه صورتی می تواند ویزای خود را از تحصیلی به کاری ارتقاء دهد؟

پس از اتمام دوره‌ های تجاری و یا کاردانی، فرد می‌ تواند ویزای تحصیلی خود را به نوع کاری ارتقاء دهد.

امتیاز به این مطلب
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *