به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
مهاجرت به نیوزلند

راه‌های مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند از طریق کار

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به یک کشور مهاجرت کاری است، چرا که افراد مهاجرت‌کننده از بابت مخارج زندگی در کشور مقصد خیالشان راحت است. نرخ بیکاری کشور نیوزلند برابر با 4 درصد است که نرخ بیکاری بسیار کمی است. به همین خاطر اکثر افراد متخصصی که به این کشور مهاجرت می‌کنند امکان کاریابی خواهند داشت. اگر می‌خواهید به قصد کار کردن به نیوزلند مهاجرت کنید، به یک ویزای کاری یا ویزای اقامت نیاز خواهید داشت. برای گرفتن ویزای کاری یا اقامت نیوزلند، باید برای یک کار مرتبط با تخصصتان درخواست پذیرش خود را ارسال کنید. البته درخواست کار دادن قبل از گرفتن ویزا کاری قانونی و قابل قبول است. معمولا کارفرماها شرایط شما را درک می‌کنند و وقتی در آن کار پذیرفته می‌شوید به شما کمک می‌کنند تا ویزایتان را دریافت کنید. فقط به‌خاطر داشته باشید که قبل از تایید ویزا نمی‌توانید کار کنید یا حقوقی دریافت کنید. افرادی که قصد دارند از طریق کار، ویزای نیوزلند را دریافت نمایند باید از یکی از شرایط زیر برخوردار باشند:

داشتن پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای نیوزلندی

داشتن یک شریک کاری در نیوزلند

یافتن کار بعد از اتمام تحصیل

یافتن شغل مرتبط با رشته‌ی تحصیلی

 

یکی از مهمترین موارد برای افرادی که قصد مهاجرت به نیوزلند از طریق کار را دارند، آگاهی از مشاغل مورد نیاز این کشوراست. اگر رشته تحصیلی شما جزو مشاغل مورد تقاضای این کشور باشد می‌توانید ویزای بلند مدت خود را دریافت نمایید. مشاغل مورد نیاز کشور نیوزلند عبارتند از::

مهندسی شیمی، مهندسی مواد، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی عمران، روانشناسی، رادیولوژی، متخصص زنان و زایمان، پزشکی، دندانپزشکی

افرادی که قصد مهاجرت به نیوزلند از طریق کار را دارند باید از طریق اسکیل ورکر وارد بازار کار شوند. این روش دارای سیستم نظام امتیازی است که شخص متقاضی باید امتیازات لازم را کسب کند. از عوامل تاثیرگذار بر اسکیل ورکر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سن

مدرک تحصیلی

سابقه کاری مرتبط با رشته

مدرک و سطح زبان

مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج

 

مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج

یکی راه ساده‌ی دیگر برای مهاجرت به نیورلند، مهاجرت از طریق ازدواج است. باید در نظر داشته باشید که این ازدواج باید کاملا رسمی و قانونی باشد. در صورتی که ازدواج تقلبی و جعلی باشد با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد. برای اقدام به مهاجرت از طریق ازدواج، فرد باید مدارکی از قبیل عکس‌های دونفره، عقدنامه یا گواهی ازدواج، حساب مشترک، قرارداد اجاره نامه، قولنامه و …  را به عنوان مدرک ازدواج ارائه دهد. در صورت تایید، یک ویزای یک ساله داده می‌شود و در صورت تداوم ازدواج به مدت دو سال دیگر در تمدید می‌گردد و فرد پس از 3 سال می‌تواند اقامت دائم دریافت کند. همچنین 3 سال بعد از اقامت دائم موفق به اخذ پاسپورت می‌گردد. نکته‌ی مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که سن قانونی ازدواج در نیوزلند 18 سال است. اجازه‌ی ازدواج قبل از 18 سالگی صادر نمی‌شود. البته افراد بین 16 تا 18 سال می‌توانند با اجازه‌ی پدر ومادرشان ازدواج کنند.

مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

یکی از روش‌های رایج مهاجرت به نیوزلند، مهاجرت از طریق تحصیل است. نیوزلند کشور جوانی است که در آن استقلال، ابتکار و تدبیر از اهمیت بیشتری نسبت به موقعیت فرد یا قوانین برخوردار است. نیوزلند یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل است. یکی از مهمترین عواملی که برای مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل باید مورد توجه قرار دهید اعتبار دانشگاه‌های این کشور است. اگر می‌خواهید از طریق تحصیل به نیوزلند مهاجرت کنید باید رزومه قوی، معدل بالا، سطح زبان مطلوب داشته باشید. اگر بتوانید در یکی از دانشگاه‌های نیوزلند بورسیه تحصیلی اخذ کنید هزینه تحصیل شما رایگان خواهد بود در غیر این صورت هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی سالانه 18 الی 30 هزار دلار و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 10 تا 18 هزار دلار در سال است. لازم به ذکر است که تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی در نیوزلند امکان‌پذیر است؛ اما اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کاری بسیار سخت است. در عین حال در صورت داشتن رزومه قوی، می‌توانید در مقطع دکتری بورسیه تحصیلی بگیرید. افراد به واسطه تحصیل در نیوزیلند می‌توانند به راحتی شغل مناسبی پیدا کنند و پس از چند سال کار در این کشور اقامت دائم این را دریافت نمایند.

 

مهاجرت به نیوزلند برای هنرمندان و افراد دارای استعداد خاص و منحصر به فرد

ویزای استعداد یا talent visa شامل افرادی می‌شود که از هنر یا استعداد خاصی برخوردار باشند. افرادی که دارای مقامات بین‌المللی و رتبه‌های جهانی در زمینه‌های هنری و ورزشی هستند می‌توانند از این ویزا بهره ببرند. فرد هنرمند باید اثبات کند که از این طریق درآمد مناسبی دارد. تنها افرادی می‌توانند از این نوع ویزا استفاده کنند که زیر 55 سال سن داشته باشند.

مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

نیوزلند از لحاظ اقتصادی شرایط بسیار مساعدی دارد و بسیاری از افراد مایلند در این کشور سرمایه‌گذاری کنند. به همین خاطر این کشور امکاناتی را فراهم کرده است که به وسیله آن فرد می‌تواند با ارائه یک طرح تجاری و سرمایه‌گذاری 100 هزار دلاری یک اقامت 3 ساله دریافت کند. توجه داشته باشید که ارائه این طرح تجاری یا بیزنس پلن اجباری است؛ مگر اینکه رشته‌ی تخصصی فرد حسابداری یا مهندسی باشد که نیازی به تایید بیزینس پلن ندارد و مستقیما برای دریافت ویزای سرمایه گذاری می‌توانند اقدام نماید فرد باید بعد از 12 ماه از ورود خود به این کشور سرمایه‌گذاری خود را انجام داده باشد و در طی 2 سال اثبات کند که کسب‌وکارش در اقتصاد کشور تاثیر مثبتی داشته است. در این صورت دولت نیوزلند یک اقامت 3 ساله‌ی دیگر نیز به وی می‌دهد. هر زمان که کسب‌وکار فرد به سوددهی برسد می‌تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام نماید.

 

پاسخ سوالات متداول در زمینه مهاجرت به نیوزلند

  1. بهترین راه برای مهاجرت به نیوزلند چیست؟

برای انتخاب بهترین راه برای مهاجرت به نیوزلند باید به شرایط خود توجه کنید. هرکس با توجه به وضعیت خود می‌تواند یکی از روش‌های ارائه شده را انتخاب نماید. اما در کل، مهاجرت از طریق تحصیل، از طریق کار و سرمایه‌گذاری بهترین راه‌های مهاجرت به نیوزلند هستند.

  1. کم هزینه‌ترین روش مهاجرت به نیوزلند چیست؟

اخذ ویزای کاری و مهاجرت از طریق تحصیل کم‌هزینه‌ترین راه‌های مهاجرت به نیوزلند هستند.

  1. هزینه زندگی در نیوزلند به طور ماهانه چقدر می‌شود؟

هزینه زندگی یک خانواده دو نفره در نیوزلند در ماه بین 3000 تا 5000 دلار نیوزیلند برآورد می‌شود.

 

امتیاز به این مطلب
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *