به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
مزیت های مهاجرت تحصیلی

مزیت های مهاجرت تحصیلی

مزیت های مهاجرت تحصیلی جزء مواردی است که هر فردی را ترغیب به مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگر می کند. معمولا افراد با انگیزه تحصیل در دانشگاه های برتر و کسب مدارج علمی بالا، اقدام به مهاجرت تحصیلی می کنند. دانشجویانی که از دانشگاه های برتر دنیا فارغ التحصیل شده اند، جایگاه شغلی بهتری برای خود به دست می آورند و از مزایای مستقیم و غیر مستقیم مهاجرت تحصیلی خود بهره مند می شوند. در اینجا با برخی از مزیت های مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف آشنا می شویم.

مهاجرت تحصیلی یکی از روش های متداول و بسیار پر طرفدار مهاجرتی برای افراد مختلف به خصوص دانشجویان است. در بیشتر کشورها مهاجرت تحصیلی جزء روش های آسان برای مهاجرت محسوب می شود؛ به طوری که اغلب روند اداری پذیرش دانشگاه ها و بررسی مدارک در مدت زمان کمتری نسبت به سایر روش های مهاجرتی انجام می شود. شرایط مهاجرت تحصیلی نسبت به سایر روش های مهاجرتی راحت تر است. مهم ترین موضوع در مورد مهاجرت تحصیلی این است که افراد باید بتوانند هزینه های لازم برای تحصیل در خارج از کشور را فراهم کنند و تمکن مالی خود را اثبات نمایند. با وجود این موضوع، مزیت های مهاجرت تحصیلی بسیار زیاد است که در زیر با برخی از آن ها، بیشتر آشنا می شویم.

  • افزایش کیفیت زندگی با مهاجرت تحصیلی

زندگی در کشورهای پیشرفته با بالاترین استانداردهای زندگی می تواند زمینه ساز یک زندگی با کیفیت باشد. مهاجرت تحصیلی می تواند در طی سال های تحصیل، زندگی خوبی را در یک کشور مدرن برای دانشجویان رقم بزند. افراد می توانند علاوه بر بهره مندی از امکانات تحصیلی آن کشور، تجارب متفارتی را همراه با سبک زندگی جدید داشته باشند. همچنین آشنایی با فرهنگ مردم در کشورهای دیگر می تواند افق دید وسیع تری را برای افراد به ارمغان بیاورد. این موضوع را می توان در حین سال های تحصیل و در مواجه با مردم فرهنگ های مختلف گسترش داد و به وضوح درک کرد. افرادی که با مهاجرت تحصیلی به یک کشور وارد می شوند، می توانند به آرامی با فرهنگ آن کشور تطبیق پیدا کنند و برای اقامت در یک کشور خارجی، بسترهای فرهنگی لازم را در خود به وجود بیاورند.

  • تحصیل در برترین دانشگاه های جهان

همان طور که قبلا اشاره شد، افراد با انگیزه تحصیل در برترین دانشگاه های جهان اقدام به مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف می نمایند. یکی از دغدغه های دانشجویان و افراد علاقمند به تحصیل، تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا است. در کشورهای مختلف، دانشگاه هایی با رتبه برتر وجود دارد که از لحاظ رنکینگ جهانی در بالاترین رتبه قرار دارند و استانداردهای علمی و آموزشی در آن ها به طور کامل رعایت می شود. امکانات آموزشی به روز و روش های برتر تدریس می تواند دانشجو را کاملا حرفه‌ای آموزش دهد. دانشگاه های برتر معمولا دانشجویانی خبره با سطح علمی بالا را تربیت می کنند. این نوع دانشگاه های برتر، دانشجویان با سطح علمی بالا را نیز پذیرش کرده و با تاکید بر فعالیت علمی و پژوهشی در طی دوران تحصیل، دانشجویان را آموزش می دهند.

تحصیل در برترین دانشگاه های جهان

  • امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

استفاده از تحصیلات تکمیلی و امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز یکی دیگر از مزیت های مهاجرت تحصیلی است.  با ارائه ریز نمرات در مقطع کارشناسی و مدرک زبان می توان مهم ترین شرایط ادامه تحصیل در مقاطع بالا را فراهم کرد. اغلب دانشگاه ها برای مقاطع بالا، راحت تر دانشجو می پذیرند. بنابراین افراد می توانند برای مقاطع ارشد و دکترا از تحصیل در دانشگاه های برتر جهان استفاده نمایند. ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا می تواند زمینه ساز پیشرفت های علمی افراد باشد.

  • امکان آشنایی با یک زبان دیگر

یکی از الزامات مهاجرت تحصیلی به هر کشوری، دانستن زبان آن کشور است. بنابراین برای اخذ ویزای تحصیلی، دانستن زبان یک فاکتور بسیار مهم و ضروری محسوب می شود. زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی، مورد پذیرش اکثر دانشگاه های برتر جهان است اما ممکن است در برخی از کشورهای اروپایی برای تحصیل در دانشگاه ها نیاز به زبان مرسوم همان کشور باشد که در این صورت باید مدرک زبان مورد نظر آن کشور را ارائه نمایید. اما باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل در یک کشور، زمینه را برای تسلط هر چه بیشتر به زبان آن کشور نیز فراهم می کند. افرادی که برای تحصیل به یک کشور مهاجرت می کنند، با قرار گرفتن در محیط آموزشی می توانند به زبان آن کشور مسلط شوند و ارتباط موثرتری با خارجی زبانان برقرار کنند. این مورد یکی از مهمترین مزیت های مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان است.

  • تجربه زندگی مستقل

از مزیت های مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگر این است که فرد می تواند یک زندگی مستقل را با تمامی چالش هایش تجربه کند. این امر می تواند در زندگی فرد تاثیرات بسزایی داشته باشد و او را با واقعیت های زندگی مواجه کند. افرادی که به واسطه مهاجرت تحصیلی، زندگی مستقل را تجربه می کنند، با روحیه قوی تری می توانند با مسائل زندگی برخورد کنند.

  • کسب فرصت های شغلی بهتر

از دیگر مزیت‌های مهاجرت تحصیلی داشتن، کاره پاره وقت در حین تحصیل است. هزینه های تحصیل در یک کشور دیگر بالاست و دانشجویان برای گذران زندگی در حین تحصیل، نیاز به یک شغل دارند تا بتوانند از طریق آن هزینه های زندگی خود را تامین کنند. اغلب کشورهایی که از طریق مهاجرت تحصیلی دانشجو می پذیرند، اجازه کار پاره وقت در مدت زمان مشخصی در طی هفته را به دانشجویان می دهند. علاوه بر این دانشجویان می توانند در طی زمان مشخصی پس از فارغ التحصیل شدن در جستجوی کار باشند و در صورتی که شغل مناسبی پیدا کنند، ویزای کاری اخذ نمایند. معمولا افرادی که در دانشگاه های برتر جهان تحصیل می کنند، می توانند در هر جای دنیا، فرصت های شغلی بهتری را به دست بیاورند.

رزومه علمی برتر

  • رزومه علمی برتر

داشتن یک رزومه قوی برای استخدام در مشاغل برتر ضروری است. به همین دلیل فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر جهانی که پشتوانه علمی بسیار خوبی به دست آورده اند، می توانند رزومه بهتر و قوی تری نسبت به سایرین داشته باشند. این موضوع می تواند موفقیت های بسیاری را برای فارغ التحصیلان رقم بزند و زمینه های مناسب را برای کسب شغل های برتر در سراسر دنیا فراهم نماید. به طوری که در تمامی مشاغل در هر جای دنیا، فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر جهان با رزومه پر بارتر می توانند در اولویت استخدام قرار بگیرند و شانس بیشتری برای کسب مشاغل رده بالا داشته باشند.

  • اخذ اقامت کشور مورد نظر

از مزیت های مهاجرت تحصیلی می توان به این موضوع اشاره کرد که وضعیت اقامت دانشجو در مدت زمان تحصیل در آن کشور به صورت اقامت موقت در می آید. اما در اکثر کشورهای مهاجرپذیر در صورتی که دانشجو بتواند پس از فارغ التحصیل شدن، شغل مناسب پیدا کند، می تواند درخواست ویزای کار کرده و پس از مدتی بر طبق قوانین کشور مورد نظر، اقامت دائم به دست بیاورد. این موضوع در کشورهای مختلف شامل قوانین متفاوت می شود اما در یک نگاه کلی می توان به یافتن شغل مناسب و کسب اقامت کشور مورد نظر امیدوار بود.

  • امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی

بسیاری از کشورها امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان ممتاز فراهم می کنند؛ به طوری که هزینه های زندگی و تحصیل دانشجو را پرداخت می نمایند و زمینه رشد و پیشرفت افراد نخبه را فراهم می کنند. حتی برخی از کشورها در مقاطع دکترا مبلغی را به عنوان حقوق به دانشجو پرداخت می کنند تا دانشجو بتواند برخی از مخارج خود را از طریق آن تامین نماید. به طور کلی، شرایط بورسیه به کشور مورد نظر و نوع بورسیه بستگی دارد. اما بورسیه تحصیلی تا حدود زیادی می تواند رفاه و آسودگی خاطر دانشجو را فراهم آورد؛ به طوری که دانشجو فقط دغدغه تحصیلات، پژوهش و تحقیقات علمی را داشته باشد.

با توجه به مزیت‌های مهاجرت تحصیلی ذکر شده،  دانشجویان و علاقمندان به تحصیل می‌توانند برای بهره مندی از مزایای مهاجرت تحصیلی اقدام نمایند. شرایط مهاجرت تحصیلی در هر کشوری متفاوت است و با توجه به دانشگاه مورد نظر ممکن است مدارک خاصی مورد نیاز باشد. اما به طور کلی می‌توان مهاجرت تحصیلی را جزء روش‌های آسان برای مهاجرت در نظر گرفت.

مزیت‌های مهاجرت تحصیلی

سوالات متداول در مورد مزیت‌های مهاجرت تحصیلی

  1. آیا با مهاجرت تحصیلی می توان اقامت یک کشور را به دست آورد؟

در اکثر کشورها، مهاجرت تحصیلی منجر به اخذ اقامت آن کشور نمی شود. به همین دلیل دانشجویان برای اخذ اقامت دائم کشورهای مختلف باید پس از فارغ التحصیل شدن، از روش های دیگری اقدام نمایند.

  1. آیا امکان آوردن همراه یا حضور والدین برای دانشجو فراهم است؟

در برخی از کشورها برای افرادی که زیر 18 سال سن دارند، امکان همراهی والدین وجود دارد. اما با توجه به کشور مورد نظر، شرایط متفاوت است.

  1. دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن تا چه مدت می توانند در کشور مورد نظر اقامت داشته باشند؟

شرایط اقامتی در کشورهای مختلف متفاوت است. اما از مزیت‌های مهاجرت تحصیلی در برخی از کشورهای برتر این است که دانشجویان می توانند تا یک سال پس از فارغ التحصیل شدن، اجازه اقامت داشته باشند و در جستجوی کار باشند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.