به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
صفر تا صد تحصیل رشته پزشکی در فرانسه

صفر تا صد تحصیل رشته پزشکی در فرانسه | شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه

تحصیل در فرانسه به عنوان یک کشور اروپایی پیشرفته و زیبا، همیشه آرزوی دانشجویان بوده است. تحصیلات در رشته پزشکی در فرانسه می تواند آینده روشنی را برای افراد تضمین کند. در اینجا می توانید با صفر تا صد رشته پزشکی در فرانسه آشنا شوید و شرایط لازم برای تحصیل در فرانسه را به طور کامل، فرا بگیرید. علاوه بر این با برترین دانشگاه های فرانسوی آشنا می شوید.

تحصیل و شرایط تحصیل در فرانسه

تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه به عنوان کشوری که دارای دانشگاه های عالی با رتبه علمی بالا است؛ یکی از فرصت های خوب برای پیشرفت علمی دانشجویان است. افرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه را دارند؛ در ابتدا باید برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه اقدام نمایند. برای اخذ ویزای تحصیلی به مدارکی از جمله سوابق تحصیلی فرد متقاضی به صورت ترجمه شده، مدرک زبان فرانسه B2، ارائه تمکن مالی ماهانه حداقل 615 یورو، ارائه فرم تکمیل شده سفارت فرانسه و مدارک معاینات پزشکی است. در زیر با مدارک لازم برای تحصیل در رشته پزشکی در این کشور آشنا می شویم.

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در فرانسه

برای تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه داشتن حداقل 17 سال تمام ضروری است. مدرک دیپلم همراه با ترجمه فرانسوی،  ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی، پاسپورت دارای اعتبار نامه، تمکن مالی و ارائه انگیزه نامه جزء مدارکی هستند که برای تحصیل پزشکی در فرانسه باید ارائه شوند. داشتن رزومه قوی همراه با توصیه نامه از سوی یک استاد ضروری نیست اما می تواند روند کار را تسهیل کند.

برای ورود به این رشته نیاز به آزمون یا کنکور نیست. دانشجو می تواند به آسانی وارد رشته پزشکی شود. اما برای فارغ التحصیل شدن از رشته پزشکی در فرانسه باید تلاش های زیادی داشته باشد. بنابراین بعد از یکسال تحصیل باید معدل بالایی کسب کند و نمرات و رزومه خوبی در این یکسال داشته باشد. پس از یکسال تحصیل با نمرات بالا،  یک آزمون تحت عنوان PACES از دانشجویان گرفته می شود و در صورتی قبولی در آن،  امکان ادامه تحصیل در رشته پزشکی برای دانشجو فراهم می شود. در صورتی که فرد نمرات خوبی نداشته باشد و در آزمون PACES قبول نشده باشد؛ نمی تواند ادامه تحصیل دهد. دانشجویان برای اخذ مدرک دکترا در این رشته باید در سه دوره مختلف دورس پزشکی را بگذرانند. این سه دوره شامل دوره PCEM، دوره DCEM و دوره پزشکی عمومی است. تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه به زبان فرانسوی انجام می شود. بنابراین برای موفقیت در دروس پزشکی نیاز به تسلط به زبان فرانسه است. فارغ التحصیل شدن از رشته های علوم پزشکی در فرانسه کار آسانی نیست و دانشجو باید با جدیت بیشتری تلاش کند.

هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه

هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه

هزینه تحصیل یکی از مسائل مهم برای دانشجویان است. هزینه تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا با سایر دانشجویانی که از کشورهای دیگر می آیند، متفاوت است. در صورتی که دانشجو از شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیاید؛ باید سالانه 450 یورو برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های دولتی فرانسه شهریه پرداخت کند. اما اگر دانشجو از کشورهای دیگری برای تحصیل پزشکی به فرانسه آمده باشد؛ که عضو اتحادیه اروپا نیست؛ باید سالانه در حدود 380 یورو شهریه برای دانشگاه های دولتی پرداخت کند. دانشگاه های غیر دولتی شهریه بالاتری دارند. شهریه دانشگاه های غیر دولتی فرانسه برای تحصیل در رشته پزشکی حدود 3000 یورو الی 10000 یورو است. در ادامه شرایط پذیرش دانشجو توسط دانشگاه هایی فرانسه را مورد بررسی قرار می دهیم.

شرایط پذیرش و ورود به دانشگاه های پزشکی

برای اعزام دانشجو به فرانسه نیاز به اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزا است. برای پذیرش از دانشگاه های فرانسه باید مدارکی مانند گواهی پیش از ثبت نام از سوی دانشگاه، مجوز campus France، پاسپورت دارای اعتبار، مدارک هویتی و تحصیلی همراه با ترجمه فرانسوی، هزینه های مربوط به ثبت نام، ریز نمرات مقاطع تحصیلی قبلی، ارائه مدرک زبان فرانسه TEF  یا TCF و یا ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و ارائه گواهی مبتنی بر تامین مالی در حدود 7500 یورو در سال را ارائه نمایید. دانشگاه ها برای ماه های سپتامبر و ژانویه دانشجو می پذیرند. متقاضیان باید قبل از آخرین مهلت ثبت نام برای دانشگاه های فرانسه اقدام کنند به دلیل اینکه بررسی مدارک معمولا در حدود 2 ماه زمان می برد. بنابراین باید از 2 ماه قبل از آخرین مهلت ثبت نام باید برای اپلای اقدام کرد. برخی از دانشگاه های فرانسه نیز هستند که در بین سال تحصیلی دانشجو می پذیرند. بنابراین بهتر است در ابتدا در مورد دانشگاه مورد نظر خود بررسی های لازم را انجام دهید و در موعد زمانی مناسب برای اپلای اقدام کنید.

پس از پذیرش دانشجو توسط دانشگاه های فرانسه مرحله دوم یعنی اخذ ویزا باید انجام شود. نامه پذیرش رسمی از دانشگاه فرانسوی اولین گام برای اقدام برای اخذ ویزا است. پس از آن، اثبات تمکن مالی در حدود 615 یورو به طور ماهانه برای پرداخت هزینه های زندگی در فرانسه با ارائه اظهارنامه بانکی، بلیط پرواز به کشور فرانسه، بیمه درمانی و تعیین مکان اقامت و مدرک زبان فرانسه باید ارائه شوند تا بتوان برای اخذ ویزا اقدام کرد. برای پیگیری روند پذیرش تحصیلی و گرفتن ویزای تحصیلی فرانسه استفاده از تجارب وکلای مهاجرتی می تواند بسیار راهگشا و موثر باشد.

شرایط پذیرش و ورود به دانشگاه های پزشکی

بهترین دانشگاه های پزشکی در فرانسه

دانشگاه های فرانسه جزء دانشگاه های برتر جهان محسوب می شوند. بسیاری از دانشگاه های این کشور دارای رتبه علمی بالایی در دنیا هستند. 7 مورد از برترین دانشگاه های پزشکی فرانسه در ادامه آورده شده است:

دانشگاه PLS با رتبه علمی 53، دانشگاه Ecole Polytechnique با رتبه علمی 60، دانشگاه سوربون با رتبه علمی 77، دانشگاه ENS OF LYON با رتبه 160، دانشگاه استراسبورگ با رتبه علمی 379، دانشگاه ENS پاریس با رتبه علمی 312، دانشگاه Aix Marseille با رتبه علمی 491 از بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل هستند که همه ساله متقاضیان زیادی برای رشته های مختلف و رشته های علوم پزشکی دارند. دانشگاه های فرانسه علاوه بر شهریه مناسب با توجه به قرار گرفتن در رنکینگ های بالای جهانی طرفداران بسیار زیادی دارند و همه ساله فارغ التحصیلان زیادی را در رشته های گوناگون به جامعه وارد می کنند.

پس از پایان تحصیلات، وضعیت اقامت دانشجو به چه صورت می شود؟ دانشجویان می توانند بعد از پایان تحصیلات و اخذ مدرک تحصیلی برای اقامت موقت درخواست بدهند. این اقامت اجازه می دهد که دانشجو تا یک سال در فرانسه بماند.

در صورتی که دانشجو پس از پایان تحصیلاتش کار پیدا کند می تواند اقامت فرانسه را بگیرد؟ با پیدا کردن کار، فرد می تواند اقامت کاری بگیرد و پس از 5 سال اقامت دائم فرانسه را به دست بیاورد.

افرادی که مدرک زبان فرانسه ندارند؛ می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند؟ این افراد در صورتی که مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل داشته باشند؛ می توانند برای دانشگاه های انگلیسی زبان در فرانسه اقدام کنند.

در این مقاله سعی شد اطلاعات لازم برای تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه آورده شود. دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه های فرانسه هستند با بررسی این موارد می توانند برای تحصیل در فرانسه اقدام کنند. با تحصیل در دانشگاه های فرانسه می توانید آینده شغلی خود را تضمین کنید و شاهد پیشرفت خود باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.